Blue Dream Haze (duplicity)

4

I was thinking about taking a tolerance break soon but I think I am going to switch form smoking indicas to smoking sativas like this Blue Dream Haze MR member ‘duplicity‘ reviewed.

Submitted By: duplicity (Member)

From: Reseda Discount Caregivers (Dispensary)

Grade: A

Type: Sativa

Price: $20/G, $60/8th

Looks: Light green and coated in crystals. Brown-orange colored hairs.

Smell: Slight hashy smell but mostly sweet.

Taste: A little bit sweet but tastes mostly Hazy or ‘Haze‘-like.

Buzz Type: Uplifting, soaring, great strain for outdoors.

Buzz Length: Long. I’ve had a nice buzz going for two and a half hours and it still has not quit.

Overall: This is an awesome sativa that brought back many memories of my summer trip to Amsterdam. The taste leaves you licking your lips. The smell overpowers the pill bottle container.

I took 3 decent size bowls and went for a hike. The whole hike I felt very a cerebral, happy, uplifting high. I really enjoyed looking at all the different plants and streams, all the colors looked very bright and intense. After the hike I was pretty tired but after lying down and being very relaxed for about 10 minutes I felt much more alert.  –duplicity

I’ve had Blue Dream in the past but not Blue Dream Haze. If it is on the menu at RDC the next time I am there I will definitely pick up an 1/8th.  –Chubbs

Related Reviews

Blue Dream – A very good uplifting sativa.

Super Lemon Haze – 2008 Cannabis Cup overall champion.

Utopia Haze – A quality sativa from a quality coffee shop.

Super Silver Haze – A classic sativa that “works” very well.

45 Comments | Add Yours

  1. says:

    on Jan 17, 2009

    The trichs looks amazing.

    And I love the orange hairs.

    The high sounds very nice.

    Great review. Great bud.

    • Rios Riot

      says:

      on May 13, 2009

      Oaktown sonnnn!!!! got some peeps there too represent!! yeah boy what you tokin on son?

    • VAPEman213

      says:

      on Jul 5, 2010

      I had the opportunity to enjoy this on a beach, i definitely agree that this is a nice outdoor strain, prime in a cool climate, woke up and had an L, and the mid day heat really seemed to get to me

  2. a

    says:

    on Mar 27, 2009

    reppin oaktown. this is some delicious stuff. this particular grow actually was super silver haze crossed with mr nice guy, and then back crossed with super silver haze. it has a blue dreamy flavor and high and is very similar… just a heads up for those of you wanting to be in the know.

  3. manny c

    says:

    on May 13, 2009

    Yeah sonnnnnn!!!!! im from Tucson Az 520 represent! Ive smoked the blue dream and super silver haze and they both put me on my ass!! I love to see that others love it too

  4. Rios Riot

    says:

    on May 13, 2009

    Yeah boy holdin it down from Tucson. its good to see others from the 520!! smokin the blue dream and the juicy fruit i love weed smoke toke and choke!

    • says:

      on Jun 17, 2009

      This is one of the best Sativas i have smoked.I also got same exact looking strain at RDC and all I can say it was AMAZING!!!!!

  5. Pleak

    says:

    on Aug 10, 2009

    klean ass bud

  6. says:

    on Aug 22, 2009

    After Reading the little paragraph duplicity wrote about how he was tired after his high hike I laughed a solid 15 min. But the cabbage looks and sounds amazing.

  7. Njoy420

    says:

    on Nov 17, 2009

    Blue dream has always been a personal favorite I know for a fact that zen on Santa Monica in west Hollywood always has it in stock.know matter what other kind of weed is there no matter how good I always get at least a quarter of blue dream. It’s the type of pot that you don’t get used to smoking and taste great all the way to the last hit.

  8. derrick b

    says:

    on Dec 3, 2009

    Hell yeah man, I just got a little bit of this stuff off a friend of mine. Lately he’s had a strong connection to N.Cali but out of all the bud he’s had recently (oregon big bud, purple kush, purple haze, sweet tooth, pink maui, snow cap and green grape) blue dream haze was by far the best tasting and smelling. It was the best high too with Snow Cap coming in second. Beautiful Marijuana.

  9. says:

    on Dec 21, 2009

    i really like this herb.Its a great strain for just chilling and taking an hour or two to think. I really remember how nice it was too on our trip to Six flags >.<

  10. Taylor

    says:

    on Jan 2, 2010

    Just got back from Reseda discount. I wasn’t too happy with the location or the parking situation….but i picked up an 8th of this Blue Dream Haze and it is a very good strain. I was never a huge fan of blue dream alone. This hybrid seems to really bring out its good qualities.

  11. sensistar2

    says:

    on Feb 4, 2010

    yeah a great strain real heady, really helps put the mind at ease and not to pressureing or frantic head buzz,just makes you feel right at home. ;)

  12. DJMaRr

    says:

    on Feb 23, 2010

    i love it
    i got realy high

  13. Jeremy

    says:

    on Feb 24, 2010

    This gave me such a great high. Minutes after I smoked it, I felt it and it lasted for almost 3 hours.

  14. udahman

    says:

    on Mar 18, 2010

    chubbs u dah man

  15. BUDconnoisseur89

    says:

    on Apr 29, 2010

    God damn thats a sick looking strain very nice trichs and the pics bring out the nugs beauty

  16. stak

    says:

    on May 1, 2010

    now those buds do this strain justice. definitely look fully mature

  17. RUDY

    says:

    on May 12, 2010

    picked it up last night. some of the best shit i ever had. looks exactly like the pic. he said google blue dream haze! THIS SHIT IS NO JOKE :)

    old school smoker
    Chicago area

  18. Yall don't know sativa

    says:

    on May 20, 2010

    You don’t know shit about sativa!

  19. JonJeff420

    says:

    on Jun 18, 2010

    found some of this down here in souf texas, stuff is awesome! Super Silver Haze is always floating around here, but this is better. :) nice to know im not getting raped for it either, paid retail. looks exactly like the pic. stuff is the real deal. thanks for the info. :D

  20. MaddScientist420

    says:

    on Jul 7, 2010

    I wouldn’t go hyping this strain up too much, I’ve had much better. NOVA reppin 540, we run across shit on the reg that you can’t even twist up it’s so damn sticky.I’ll take some Headband over this any day. Just my opinion though.

  21. SMASH-AOS

    says:

    on Jul 12, 2010

    IM from Hesperia california and i am really stoned off of this shit right now

  22. underweight

    says:

    on Jul 14, 2010

    this shit was trippy as fuck that was my first time tryin the shit and man it was fuckin crazy man 1 hit of that shit and shit I dont remember wat the fuck happened that night all I remember is blue dream when I woke up at like 3 this afternoon!!!

  23. Stilltokin

    says:

    on Jul 25, 2010

    I recently purchased a quarter of this bud and after the first hit, was hooked, i ended up killin the quarter witin a couple hours between 3 of us, sum serious FFFIIIRRREEE!

  24. WV

    says:

    on Aug 13, 2010

    This shit is bomb!!! I picked up some a while back and after smoking it I liked it so well I went and picked up a huge head stash… It’s pretty rare for this good of bud to come through my town, especially without some asshole trying to charge 30 a gram all the way up. Deff one of my favorite smokes!!! Highly recommended…

  25. kansas

    says:

    on Aug 24, 2010

    I think someone may have stole duplicitys pic check it out here http://tastylicks.org/?page_id=8

    • says:

      on Aug 24, 2010

      @kansas – Thanks for being part of the MR police! People like this are sooo annoying. I think that Master Kush is from a MR member too…just need to figure which one.
      -Mrs. Chubbs

    • says:

      on Sep 1, 2010

      @Kansas – Talk about weed karma….they are no longer in business :)
      -Mrs. Chubbs

  26. kansas

    says:

    on Aug 25, 2010

    Looks like a Vape picture sort of like the lighting and bud placement. No problem I was just looking at blue dreams and it looked too familiar thought I would let you know cause I’d hate to see a picture of mine on the net somewhere other then here when it was intended for this Site.

  27. kansas

    says:

    on Aug 25, 2010

    yup I called it right I know Vape when I see him. Its his Super OG Master First Picture. Damn thats false advertising like crazy. FAKE, money hungry. so sad.

  28. kansas

    says:

    on Aug 25, 2010

    faultydicks can make the checks payable to Marijuana Reviews c/o Vaporizer and Duplicity I guess since they must make a lot using pictures of Master Crosses for their Regular master and using Blue Dream Haze as their Blue Dream Wow. People these days…

  29. kansas

    says:

    on Aug 25, 2010

    and If they are a delivery service what they dont have cameras to take pics of their product?? Even the newbies on here can handle that much usually!

  30. kansas

    says:

    on Aug 25, 2010

    Sorry for my crazy commentish but they pissed me off I wanted to call them just to bitch but thats sooo not me hahahah

    • says:

      on Aug 25, 2010

      @kansas – Totally not crazy…glad to see you riled up! Seems like Chubbs finds at least one site a week that steals our images. We feel the exact same way.
      -Mrs. Chubbs

  31. CD666

    says:

    on Sep 8, 2010

    This is great stuff the taste is quite unique. Great review

  32. omfgjews

    says:

    on Oct 19, 2010

    omfg i smoked some of this with my aunt 3 days ago

  33. Coltmd

    says:

    on Oct 22, 2010

    i just smoked 2 jays of this shit wit 3 heads and held all my hits and im ripped … this shit is dank … it taste so nice and burns nice!

  34. payton

    says:

    on Feb 16, 2011

    this was one of the first really nice buds I had :)
    its definitely worth getting!

  35. Cokey

    says:

    on May 13, 2011

    Currently feeling this. Definitely matches the description. Blown!!!!!!!! Here in Illinois. :P

  36. Montana buds

    says:

    on May 16, 2011

    I get it for 35/ eight

  37. jake

    says:

    on Jun 6, 2011

    best bud ive ever smoked i think i get a tingle feeling in my legs almost as if im floating

Leave a Comment

You need to be logged in to leave a Comment. LOGIN below or REGISTER
remember me
Forgot USERNAME or PASSWORD?